نکات مهم در زمینه دیجیتال مارکتینگ
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ امروزه بر سر زبان بسیاری از افراد می‌باشد. درواقع بسیاری از افراد تمایل به فعالیت در این حوزه دارند. اما معمولاً افراد، با مفهوم دقیق و واضح آن آشنایی چندانی ندارند. از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم در زمینه دیجیتال مارکتینگ بپردازیم و مطالب مفیدی را در این زمینه برایتان ارائه دهیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ در واقع برقراری ارتباط میان مخاطبان و مشتریان از طریق ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی می‌باشد. این تعریف یک تعریف خودمانی از دیجیتال‌مارکتینگ است. به بیان دیگر انتقال پیام می‌تواند از طریق رادیو، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های مجازی، وب سایت‌ها و... انجام شود.بازاریابی و نکات مهم در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی در واقع یک کار بسیار سخت می‌باشد. از مثال‌هایی که می‌توان برای بازاریابی اینترنتی بیان کرد سایت HubSpot می‌باشد. این سایت به عنوان یک سایت مطرح در زمینه بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. در این سایت بیان شده است که بهتر است به جای تعریف مستقیم دیجیتال مارکتینگ به توضیح ابزارها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.
ابزارهای بازاریابی اینترنتی و بازاریابی دیجیتالی عبارتند از:

  • بازاریابی توسط موتورهای جستجو SEM
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو SEO
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی درونگرا
  • تبلیغات بر اساس کلیک
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات بنری
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال

دیجیتال مارکتینک

نکات مهم در دیجیتال مارکتینگ آفلاین
همانطور که گفته شد دیجیتال مارکتینگ به دو بخش آفلاین و آنلاین تقسیم می‌شود. بخش آفلاین دیجیتال مارکتینگ خود به چهار دسته متفاوت دسته بندی می‌شود.
دسته اول گروه دیجیتال مارکتینگ آفلاین شامل نمونه‌هایی می‌باشد که توسط ابزارهای دیجیتال بهبود یافته‌اند. موضوع تجربه کاری از مفاهیم بسیار مهم و قابل توجه در بخش دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته می‌شود. وجود این موضوع تأثیر و ربط چندانی با مقاله ما ندارد اما بهتر است توضیح کوچکی در رابطه با آن بیان کنیم:
به طور کلی امروزه تقریباً تمامی محصولات ارائه شده از کیفیت مناسبی برخوردارند و در رتبه‌های بسیار بالایی قرار گرفته اند. به عنوان مثال رستورانهای درجه یک غذاهایی با کیفیت بالا به مشتریان خود ارائه می‌دهند و در واقع چیزی که باعث تمایز و تفاوت میان یک رستوران و رستوران دیگر می‌شود کیفیت غذا نیست! بلکه تجربه کاری و احساسی است که فرد در درون رستوران احساس می‌کند. از این رو برای بهبود بازاریابی آفلاین با ابزارهای دیجیتال، تجربه‌ای که کاربر خواهد داشت مورد توجه قرار می‌گیرد.
دسته دوم در زمینه دیجیتال مارکتینگ آفلاین، بازاریابی از طریق رادیو می‌باشد. بازاریابی بعد از یک قرن همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.
دسته سوم در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی از طریق تلویزیون و تبلیغات می‌باشد. تکنولوژی با ورود کامپیوتر و اینترنت از دور خارج نشده است و هنوز هم طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. بنابراین بازاریابی از طریق تلویزیون همچنان مورد توجه افراد بسیار زیادی جهت رونق کسب و کارشان قرار می‌گیرد.
دسته چهارم در دیجیتال مارکتینگ آفلاین بازاریابی تلفنی نام دارد که به آن تماس سرد یا cold call می گویند. در واقع در این دسته بازاریابی به وسیله تلفن انجام می‌شود و در آن از متدها و روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند تا پکیج‌هایی را به افراد مختلف دنیا آموزش دهند.
بازاریابی درونگرا و برونگرا

به طور کلی دسته بندی دیگری برای دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته می‌شود و آن به بازاریابی درون گرا و بازاریابی برون گرا تقسیم می‌شود. امروزه بازاریابی درون گرا محبوب‌ترین نوع بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. چرا که این نوع بازاریابی مزایای بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کار در پی دارد. بازاریابی درون گرا معمولاً در بستر اینترنت انجام می‌شود. به بیان دیگر کسب و کارها از طریق تولید محتوای صوتی، متنی، گرافیکی، ویدئویی و... افراد بسیار زیادی را به حوزه کسب و کار خود جذب می‌کنند.البته در نظر داشته باشید که بازاریابی از این طریق بسیار زمان بر می‌باشد و همچنین هزینه بسیار زیادی را در پی خواهد داشت. با وجود آن هزینه‌های ناشی از بازاریابی درون گرا بسیار بیشتر از این نوع بازاریابی خواهد بود.
به طور کلی بازاریابی برونگرا هزینه‌های بسیار زیادی را برای صاحب کسب و کار در پی خواهد داشت. در این نوع از بازاریابی بدون توجه به آنکه افراد به موضوع کسب و کار شما علاقه مند هستند یا خیر از طریق تبلیغات متعدد در جهت برند سازی برای معرفی محصول استفاده می‌کنید. تا از این طریق علاقه‌مندان به کسب و کار خود را جذب کنید. این سبک از بازاریابی برای کسب و کارهای بزرگ همراه است و همانطور که گفته شد هزینه بسیار زیادی را به صاحب کار متحمل می‌سازد. در واقع این کار برای کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نمی‌باشد. البته امروزه به دلیل هزینه‌های بالای این نوع از بازاریابی کسب و کارهای بزرگ نیز هوشمندانه عمل می‌کنند و فعالیت در حوزه بازاریابی برونگرا را انجام نمی‌دهند.
روش درست در بازاریابی اینترنتی و یا دیجیتال مارکتینگ این است که بازاریابی درونگرا و برونگرا همزمان با یکدیگر انجام شود. یکی از نمونه‌های مناسب و موفق در زمینه بازاریابی برونگرا را می‌توان سایت بامیلو دانست. این سایت متعلق به شرکت راکت اینترنت می‌باشد. در اوایل شروع کار این وبسایت، تبلیغات آن در گوشه و کنار سایت‌های متفاوت دیده می‌شد. علاوه بر بازاریابی برونگرا سایت بامیلو بر روی بازاریابی درون گرا و تولید محتوا نیز تمرکز بسیار زیادی دارد. به طوری که در بازار خام اینترنتی ایران در حدود 6 ماه توانست به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در فروش محصولات تبدیل شود.
بازاریابی تلویزیونی

امروزه در بازاریابی آنلاین، ویدئو مارکتینگ داغ‌ترین بحث در رابطه با تولید محتوا در نظر گرفته می‌شود. پیش از بازاریابی آنلاین، ویدئو مارکتینگ در تلویزیون انجام می‌شد. دلیل روانشناسی برای آن، این است که یک ویدئو با داشتن موسیقی، تصویر و صدا بیشترین احساسات را در انسان به وجود می‌آورد و مورد توجه افراد بیشتری قرار می‌گیرد.در ویدئو مارکتینگ احساسات انسان‌ها درگیر می‌شود یه این دلیل است که افراد بسیار زیادی ترغیب خرید محصولات می‌شوند. از این رو این نوع بازاریابی طرفداران قابل توجهی دارد. در نظر داشته باشید که ارائه تبلیغات در تلویزیون نیز هزینه‌های بسیار زیادی را در پی خواهد داشت. به عبارت دیگر با وجود تأثیر فوق‌العاده‌ای که بر روی مخاطبان خود می‌گذارد به هزینه بسیار زیادی نیاز دارد.
بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی به دو بخش بازاریابی موبایلی و اس ام اس مارکتینگ تقسیم می‌شود. بخش اول زیر شاخه‌ای از بازاریابی اینترنتی قرار می‌گیرد. چراکه بازاریابی توسط موبایل در بستر اینترنت انجام می‌شود. اما در بخش دوم افراد به بازاریابی آفلاین می‌پردازند. یعنی از ابزارهایی مانند SMS و تلفن بدون صوت استفاده می‌کنند.

ممنون از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید، کاربردی و آموزنده واقع شده باشند.





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: